b'Onder-nemer met passieRoberto van Veldhuizen groeide op in een echt ondernemersgezin. Hij zag hoe hard zijn ouders en visie werkten, en zag aanvankelijk meer in een goed betaalde baan in logistiek of economie. Toen de onvermijdelijke overnamevraag kwam, bleek het ondernemen hem toch in de genen te zitten. Ik zag perspectief in wat er stond. Het bedrijf had oorspronkelijk meerdere kleine winkels in food en non-food en zat midden in het transformatieproces naar een landelijke formule. Robertos ambitie dreef hem verder: hij versterkte de supermarkten met een drogisterij en een slijterij. Vanuit de wens groter te worden maar ook om meer te betekenen voor de gemeenschap. Daarbij zag ik de markt groeien. Op Schouwen-Duiveland is de toeristische exponent gigantisch gestegen. In de zomer waren de schappen te snel leeg en het assortiment werd te beperkt voor de verwende toerist. De uitdaging om in de winter rond te komen veranderde langzaam vanaf de jaren 90, toen op Goeree Overflakkee en Schouwen-Duiveland veel natuur werd gecompenseerd voor van de tweede Maasvlakte. Campings maakten plaats voor chaletparken van hogere kwaliteit. Midweeks, weekends en vakanties buiten het seizoen konden groeien. Wij zagen het jaar rond meer mensen in de winkel komen. Die trend is nog niet voorbij. Het klimaat speelt mee, als het te warm is trekken mensen niet meer naar zuidelijke bestemmingen. Dat biedt allemaal kansen voor het toeristisch product. Door de groei ontstond de wens om uit te breiden op een plek met groeipotentie. Nieuwe vragen drongen zich op, zoals de vraag hoe je binnen een landelijke formule toch je eigen stempel op je onderneming kan drukken. Het ligt in mijn karakter te willen samenwerken, ik ben geen solist. Doorde Zilte Zaligheden In de AH-winkel ben ik meer gaan doen partners te zoeken, een MT te vormen met HR en financieel management,met Zeeuwse streekproducten. Je aanbod krijgt een verhaal, het kon ik me focussen op de dingen waar ik goed in ben. Dat gaf ruimte in mijnis helder waar het vandaan komt. Inmiddels stellen we met de hoofd! Rondfietsend in de omgeving realiseerde ik me hoe prachtig mooi hetboer een groot arsenaal samen, waar we actief in investeren. hier is. Wij zitten in het hart van een slikken- en schorrengebied, we hebbenDeze visie was ook het vertrekpunt voor de uitbreidingsplannen voor BruPlaza. Voor mij is BruPlaza veel meer dan een winkel-strip met appartementen. Met de juiste ondernemers kunnen we iets fantastisch moois neerzetten. Samen nadenken hoe MET DE JUISTEwe met een unieke formule en unieke producten de markt ONDERNEMERSgroter kunnen maken. Samen themas en marktjes organiseren waar we cht lekkere, verrassende dingen presenteren. Ik ZETTEN WE IETSweet zeker dat de consument dat ook wil!FANTASTISCH MOOIS NEER INBRUPLAZABruPlaza5'